vineri, 19 aprilie 2013

Priveste viitorul prin trecut

   Viata este reprezentata de evenimente, iar fiecare eveniment are povestea lui. De multe ori nu stim cum sa privim spre viitor, dar trecutul ne poate ajuta. Uita-te in trecutul tau, uita-te la povestile tale de cand erai mic si pana ieri. Nu vei spune cat de mult ai muncit si poate nici ca sareai in elastic cand erai mic/a, nu te vei gandii la ce pix colorat ai primit.
   Provin dintr-un oras relativ mic, in care toata lumea se cunoste cu toata lumea, iar in vacante cand merg acasa si ma intalnesc cu vechi amici cu care depan amintiri si pana astazi nu am observat, dar ce am facut acum 10 ani se repeta sub o forma sau alta chiar daca am crescut si m-am schimbat. Cand eram mic, desi aveam bani, mergeam la negustorii de lubenita si ceream ''lubenita refuzata'' (cele incercate si necumparate) pe care le primeam mai tot timpul pe gratis si mergeam in spatele blocului, le spargeam de genunchi si infulecam din ele. Poate sunt copil, insa cu prima ocazie cand voi vedea lubenita voi face axect acelasi lucru, l-am facut si anul trecut chiar.
   Si imi place sa povestesc intamplarea asta, nu stiu cum ma defineste, cum ma catalogheaza, insa e bine sa te gandesti ce momente din trecut le povestesti cu cea mai mare placere, ele te vor ajuta sa privesti spre viitor!
   Imi aduc aminte ca mi-am mintit parintii intr-o zi din copilarie ca merg sa mananc in oras, dar in loc sa fac asta am luat banii de mancare si mi-am cumparat tigari si suc. Cand ai mei au aflat, mama mi-a spus o intamplare din copilaria ei, cum obisnuia sa minta ma merge la bibilioteca, iar ea se vedea cu un baiat in parcul din apropierea casei. Cum au aflat parintii? Au observat ca pe talpile papucilor mamei mele era un fel de zgura ce se gasea doar pe aleile din parc! Revenind in ziua de azi, imi pare bine ca nu am mers sa mananc in oras, caci daca mergeam nu auzeam mica nazbatie a mamei mele, din ea am invatat ca trebuie mereu sa privesc micile detalii, sunt importante, esentiale si mereu schimba totul!
   Invatam din greseli? Cu siguranta invatam din tot ce am facut pana in prezent, trebuie doar sa privim in trecut la ce am facut bine si ce am facut rau, timpul scurs de atunci ne arata daca am luat deciziile potrivite.

Un comentariu: